• Dé webshop voor speciaalbier
  • De beste selectie in Europa
  • Verzending binnen 24 uur
  • Prijzen inclusief BTW en statiegeld*

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Antwoorden op de meeste gestelde vragen:

Bestellen

Hoe kan ik bestellen op HOPT?

  • Om een bestelling te plaatsen volg je de volgende stappen:
  • Je kunt een product aan de winkelwagen toevoegen door in de productlijst op “toevoegen” te klikken (daarnaast kun je middels de – en + het aantal selecteren) waarna het product aan de winkelwagen wordt toegevoegd.
  • In de keuzebalk kun je de verschillende categorieën selecteren of je kunt onze zoekbalk gebruiken om specifieke producten te zoeken.
  • Op de product pagina druk je op de winkelwagen knop waarna je het product kunt toevoegen aan de winkelwagen. Tevens bieden we de mogelijkheid om het aantal van de toegevoegde producten verhogen of te verlagen middels het – en + teken.
  • Klik op de winkelwagen, rechtsboven in het scherm. Klik op “order” en hierna wordt je naar de winkelwagen overzichtspagina geleid.
  • Op deze pagina ziet het overzicht van wat je bij ons besteld hebt. Op deze pagina kun je een product verwijderen of het aantal bestelden eenheden veranderen. Uiteraard kun je op iedere moment terugkeren naar de website om extra producten toe te voegen aan de winkelwagen.
  • Kortingscode? Vul deze in het vakje “kortingscode” en het bedrag wordt van het totaalbedrag afgehaald.
    Hierna klik je op “bestellen” om de order af te ronden.
  • Vervolgens vragen we je om je gegevens in te vullen, naam, adres, woonplaats en leeftijd. Wil je de producten op een ander adres geleverd hebben? Geen problem! Selecteer gewoon een ander afleveradres en wij zorgen ervoor dat de producten op het secundaire adres geleverd worden.
  • In de volgende stap dient men een betaalmethode te selecteren. We bieden de volgende betaalmethodes aan: iDEAL, VISA, MasterCard, PayPal of overschrijving per bank.
  • Na dat je een betaalmethode hebt geselecteerd, vragen we je om je order controleren en bieden we je de mogelijkheid om extra informatie mee te geven aangaande je order. Je kunt dit vinden in het gemarkeerde vakje.
  • In de laatste stap kun je je order betalen op de manier die je hiervoor hebt geselecteerd. Na dat we je order hebben gevalideerd zullen we je een bevestiging sturen. Proost!

Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

Nadat je op “bestellen” hebt gedrukt, verschijnt er een overzicht van je bestelling. Hier vind je een speciaal veld, waarin je een kortingscoupon kan invullen. Nadat je deze hebt ingevuld, klik dan op bevestigen het kortingsbedrag wordt van het totaalbedrag afgehaald.

Kan ik ook als zakelijke klant een bestelling plaatsen op HOPT?

Uiteraard staat het je vrij om ook als zakelijke klant een bestelling te plaatsen op HOPT. Echter kunnen we geen BTW nummer noteren op de factuur, alsmede een BTW vrije levering doen. Mocht je meer informatie willen omtrent de mogelijkheden voor B2B, dan verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice.

Betalingsmethodes

Met welke betalingsmethodes kan ik op HOPT betalen?

Wij bieden 4 verschillende betalingsmethodes aan: iDEAL, CreditCard, PayPal of bankoverschrijving. Allen worden via een SSL (secured structure layer) en PSP (payment service provider) beveiligd zodat je gegevens te allen tijde goed beschermd zijn.

Mocht je kiezen voor bankoverschrijving, houdt dan rekening met enige dagen verwerkingstijd.

Onze bankgegevens zijn:

IBAN number: IBAN : FR76 1350 7001 0630 6417 9216 192
BIC : CCBFRPPLIL

Ten name van: SARL Saveur Biere / HOPT.nl
Banknaam : Bank Populaire

Accountnummer : 30641792161
Bank code: 13507
Sort code : 00106
RIB code: 92

Let op: vermeldt bij de betaling per bank altijd het ordernummer en je klantgegevens. Zodra de betaling is ontvangen zullen wij deze verwerken.

Voor de optie bij het abonnement is het helaas nog niet mogelijk om via iDEAL te betalen, dit zal in een later stadium worden geïmplementeerd.

Verwerking van orders

Hoe lang duurt het voordat de order verwerkt worden?

Nadat we je order hebben ontvangen, gaan we direct voor je aan de slag. De order wordt door gegeven aan ons logistiek centrum waarna we deze binnen 24 uur zullen verzenden. Orders die op vrijdag na 15:00 worden doorgegeven zullen maandag worden verwerkt.

Is een zaterdag levering ook mogelijk?

Helaas is het niet mogelijk om de bestelling ook op zaterdag geleverd te krijgen. Alle orders die voor vrijdag 15:00 geplaatst zijn, zullen de eerste volgende maandag dag worden aangeboden.

Bezorging

Waar bezorgt Hopt?

HOPT.nl bezorgt in heel Nederland.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Onze zendingen worden overgedragen aan Chronopost, onderdeel van de DPD groep. DPD zal de uiteindelijke bestelling bij je afleveren. Bij ontvangst vraagt de desbetreffende postbode om te tekenen voor ontvangst. Hierdoor weten wij zeker dat je het pakket ook daadwerkelijk hebt ontvangen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Nadat we je order hebben verzonden, ontvang je van ons een trackingnummer en een trackinglink waarmee je bestelling kunt volgen. Door op deze link te klikken krijg je een indicatie wanneer de bezorgen zal plaatsvinden. Opmerking: de tracking van je bestelling is rond 23:00 op dezelfde dag beschikbaar.
Heb je op werkdagen voor 15:00 besteld en betaald? Dan zullen we je bestelling dezelfde dag nog verzenden. Je bestelling zal binnen 24-48 uur geleverd worden.

Wat gebeurd er als ik ten tijde van de bezorging onverhoopt niet thuis ben?

Als je tijdens het eerste bezorgmoment niet thuis bent, dan zal de postbode een briefje in de bus doen met daarin de melding dat er niemand is aangetroffen tijdens het eerste bezorgmoment. De postbode zal het vervolgens de eerste komende werkdag nogmaals proberen. Mocht je dan nog niet thuis zijn, dan zal de postbode het pakket de eerstvolgende werkdag op het dichtstbijzijnde afhaalpunt afleveren. Hierna kun je het pakket daar afhalen. Let wel: het pakket blijft hier 10 werkdagen liggen, alvorens deze weer naar ons geretourneerd zal worden.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten tot 16kg bedragen € 6,90. Boven dit gewicht zullen er extra bezorgkosten berekend worden. Een overzicht van alle bezorgkosten is HIER te vinden (link to delivery costs).

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je kunt middels de track&trace van Chronopost/DPD je bestelling volgen. De track&trace kun je vinden in de e-mail die we je na verzending van je order hebben gestuurd.

How kan ik het afleveradres veranderen van mijn order.
In principe is het niet mogelijk om je afleveradres te veranderen als de order al is geplaatst. Echter bestaat er een mogelijkheid, afhankelijk van de status van je order (wachten op orderpicken, in behandeling, of verscheept) om het afleveradres van de bestelling de te veranderen. Hiervoor verzoeken we je een e-mail te versturen naar onze klantenservice, te weten klantenservice@hopt.nl, o.v.v. “afleveradres aanpassen” en daarin het gewenste nieuwe afleveradres. Zij zullen je z.s.m. laten weten of men in staat is geweest het afleveradres ook daadwerkelijk te veranderen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling ook retourneren?

Je hebt als consument de mogelijkheid om de ontvangen producten aan ons te retourneren. Binnen 14 dagen, kan men, zonder opgave van redenen, de bestelling aan ons retourneren. Uiteraard dienen de producten, onbeschadigd en in originele staat aan ons geretourneerd te worden.
Men kan de producten aan het volgende adres retourneren:

Interdrinks SAS / HOPT.nl
Port Fluvial – Bâtiment H, 2nd Avenue
59000 Lille
Frankrijk

Vermeld bij het terugsturen te allen tijde je ordernummer & klantgegevens. De kosten van de retourzending komen op rekening van de consument, wij vergoeden deze dus niet.

Binnen twee weken nadat wij de retourzending in ons depot hebben ontvangen zullen wij de betaling terugstorten op het bij ons bekende tegenrekening.

Mijn bestelling is beschadigd tijdens het transport, wat moet ik nu doen?

Wij proberen de bestellingen met de grootst mogelijke zorg te behandelen en in te pakken, echter kan het gebeuren dat er tijdens het transport schade ontstaat.

We adviseren je dan om het volgende te doen:
Stuur een e-mail naar klantenservice@hopt.nl, binnen drie dagen nadat je het pakket hebt ontvangen. Vermeld hierbij het ordernummer, klantgegevens en voorzie de e-mail van enkele foto’s waaruit blijkt dat het pakket beschadigd is geraakt.

Kan in mijn bestelling ontbinden?

Als consument heb je het recht om de order na levering, binnen 14 dagen, nadat de bestelling bij jou is bezorgd of dat nadat je deze van een postkantoor hebt afgehaald, te ontbinden. Mocht je af willen zien van de bestelling en deze willen ontbonden dan zitten hier geen kosten aan verbonden. Mocht je de producten echter aan willen retourneren, dan zul je hier zelf de verzendkosten voor moeten betalen.

Voor terugname en ontbinding kun je contact opnemen met onze klantenservice: klantenservice@hopt.nl en zullen je informeren over de wijze waarop de bestelling aan ons geretourneerd dient te worden. Nadat de bestelling door ons in ontvangst is genomen zullen wij het door jouw betaalde bedrag, binnen 14 dagen op de bij ons bekende tegenrekening overmaken. Indien je met de klantenservice een andere afspraak bent overeengekomen, dan zullen wij deze respecteren.

Informatie over mijn bestelling

Ik heb mijn geen orderbevestiging gehad, wat moet ik doen?

Wij sturen je na ontvangst van de betaling een orderbevestiging met daarin de details van je order. Het kan zijn dat onze e-mail in de spambox is terecht gekomen, controleer daarom altijd je spambox op berichten.
Mocht je niets in de spambox kunnen zien, maar kun je de bestelling wel in de “mijn account” sectie zien, stuur ons dan een e-mail en wij controleren of naar behoren is.
Mocht je de bestelling niet in de “mijn account” kunnen zien, maar heb je wel betaald. Stuur dan een kopie van het betaalbewijs naar onze klantenservice en wij zullen je dan z.s.m. helpen.

Ik heb geen factuur gehad bij mijn order, kan ik deze alsnog ontvangen?

Wij versturen geen fysieke facturen mee met onze orders, echter kun je deze wel in PDF vorm downloaden door in te loggen op de HOPT website en naar de “mijn account” sectie te gaan. Hier vind je je ordergeschiedenis en kun je de facturen in PDF vorm downloaden.

Mijn couponcode is niet geldig, wat kan ik hieraan doen?

Het kan zijn dat je couponcode is verlopen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Na verzending krijg je van ons een e-mail met daarin de link waar je de zending kunt volgen. Ook kun je onder “mijn account” in loggen en hier vind je onder het tabblad “bestelgeschiedenis” de gehele orderhistorie. Hier kun je ook de tracking pagina selecteren.

Mijn account

Ik kan niet inloggen of ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ga naar 'Mijn account'. Je kunt hier op de link “wachtwoord vergeten” klikken. Hierna vul je het bij ons bekende e-mailadres in. We zullen binnen enkele minuten een nieuw wachtwoordsturen naar het door jou opgegeven e-mailadres. Deze e-mail bevat een link waarmee je het wachtwoord kunt aanpassen.

Ik wil mijn e-mailadres aanpassen, hoe doe ik dit?

Ga naar “mijn account” om je e-mailadres, persoonsgegevens of andere informatie te veranderen.

Hoe log ik uit?

Je kunt op HOPT eenvoudig uit loggen, door rechtsboven op “uitloggen” te klikken.

Hoe kan ik mijn postadres wijzigen?

Als je een HOPT account hebt aangemaakt, dan kun je eenvoudig je postadres wijzigen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Adresboek' je adres aan te passen.
Wanneer je geen account hebt kun je het adres wijzigen via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice, e-mail: klantenservice@hopt.nl of telefoonnummer: +31858880830, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9.00-17:30.

Statiegeld

Zijn de prijzen inclusief statiegeld?

De prijzen die op onze website staan vermeld zijn inclusief statiegeld. Let op: niet alle flessen hebben statiegeld en kunnen dus gewoon worden weggegooid.

Waar kan ik mijn statiegeldflessen inleveren?

Je kunt je statiegeldflessen of fustjes inleveren bij de lokale supermarkt.